mandag 12. desember 2011

Anmeldelse: Luremus av Elin Rise


Luremus av Elin Rise


Om Boka:
Dette er en roman skrevet av Elin Rise. Med et emne sikkert mange unge kvinner kan kjenne seg igjen i.
Boken er passende for unge i alderen 15 og opp, men for og få den opptimale "dette kjenner jeg meg igjen i følelesen" Så er den nok best for de i 20 årene og opp etter :P basert på innholdet.

ISBN-13: 9788202348168
264 sider

Lest: November 2011
Språk: Norsk

Bak på Boka: (fra Bokelskere)
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen:
Siwa er besatt av å finne mannen i sitt liv før hun er 26. Men hele tiden finner hun feil og mangler på mennene hun dater. Listen over krav blir derfor lengre og lengre, og tiden knappere og knappere.

Omtale fra forlaget: 
Møt Siwa, eller Siw Anette som hun egentlig heter: Vimsete, naiv, romantisk og morsom. Og bestemt. Siwas største skrekk er å bli en gammel mor. Derfor er hun besatt av å finne MANNEN I SITT LIV - før hun fyller 26. Siwa løper rundt på byen med hjertet i hånden, klar for å gi det til drømmeprinsen. Men hun er ikke interessert i å kaste trusa for noen som ikke er ute etter det samme som henne, til hguttenes store fortvilelse. Siwa har også en liste med krav "Mr. Right" pent må leve opp til. Men hele tiden finner hun feil og mangler på fyrene hun dater. Dermed blir listen over krav lenger og lenger. Og tiden knappere og knappere. Luremus er en roman om å finne den rette. Med andre ord en roman om frustrasjon, forelskelse, noia, overanalysering - og sex.

Handlingen:
Du følger hovedpersonen Siwa, som hun blir kalt. Hun er en helt almindelig dame som lever jobber, reiser på byen og drømmer. Hun drømmer om huset, drømme mannen, familie med barn, ja heile pakka. Men alt skal være perfekt, hun vil ikke bli gammel mor. Og etter som du skal ha kjent fyren noen år før du kan få barn begynner tiden og bli knapp. Det er bare få mdr. til, men hun må finne drømmemannen før hun fyller 26 år. Vil hun klare det..? Og hvordan :P Jo, selvfølgelig ved og gå på masse dates :P

Min mening: 
Åhhh... hahaha xD Denne boka var så morsom jeg lo høyt igjennom heile boka og folk rundt meg bare hva ler du av.. Denne var så humoristisk og bra skrevet. Og selvom jeg ikke er 26 år enda, kan jeg godt gjenkjenne meg i tankegangen og noen av tingene. Ikke alt, men litt. Hvilket også var nok til at jeg slukte boka. Ikke bokstavlig talt, men neste. Ble ferdig med den på under 2 dager, hvilket er super fort for meg.
Du føler Siwa i hennes jakt på drømme prinsen, hvilket byr på mange dater og mange rare menn :P Og jo flere hun dater jo større blir kriteriene for drømme prinsen. For det er jo altid noe som kan bli bedre i følge vår kjære Siwa xD
Skjønner ikke hvorfor hun ikke prøvde seg på kammeraten jeg da, som jeg fikk følelsen av åhh.. her er det noe, men i stedefor ham ble det mange andre. Og Siwa fant jo altid et eller annet. Også var det gutten som var for lav, så hun droppet ham. Og fant senere ut av han faktisk var høyere xD Uff.. sånn er det når du er alt for innstilt på noe.
Men vel.. Velger og gi boka 5 ut av 6 stjerner.


Dette fordi jeg elsket den. Men den manglet noe i slutten. Slutten var uklar for meg. Og ikke helt sikker på jeg skjønte den :/ Hvilket er ganske trist tatt i betraktning hvor langt inne jeg var i denne boken.
Men blant en av årets favoritter har den blitt :) Og anbefaler den virkelig :)

Sjekk også: 
- Legg til boka på Bokelskere

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke lest den, men får lese den en gang:) Virker som en morsom bok:) Fin anmeldelse:)

    SvarSlett