tirsdag 12. juni 2012

Anmeldelse: See av Jamie Magee

See av Jamie Magee


Om Boka:
See er første boka i en ny serie skrevet av Jamie Magee.
Jeg fikk denne boka i forbindelse med blog tour på den engelske bloggen min. Men vil jo gjerne dele den med dere og :)
Jeg har allerede lest 2 andre bøker av ho. Som dere burde sjekke ut anmeldelsene mine til, som jeg vil linke til nederst i dette innlegget.
Dere kan også sjekke ut hjemmesida, twitter eller facebook siden hennes :)

Så langt har Jamie Magee utgitt 3 bøker i Insight serien og flere er på vei. :)
Mens den nye serien See, we 2 boken forventet allerede nå til sommeren (kan avsløre, jeg allerede har fått et leseeksemplar av denne ;) ) Og virker til hun har mange flere bøker på vei i begge seriene. :D

Denne boka ble utgitt 5 mai 2012
323 sider

Lest: April 2012
Språk: Engelsk

"Bak på Boka":
Forgetting who you are, your ambitions, your love is crippling….but remembering – embracing your purpose with a new sense of determination is more than empowering….its life altering. Charlie Myers is on a life altering path that will cause the dammed to humble in silence…
One night…just a few friends how could it go so wrong? That was the question seventeen year old Charlie Myers was asking when she found herself in the ER. Outwardly nothing was wrong with Charlie, she was a vision of perfect heath, internally she was battling a raging headache…one the doctor told her she would overcome shortly, but Charlie knew something else was wrong …very wrong.
Part of her had been stolen….she was missing memories. Those memories were sacred. They held the key to her sanity. They told her that the sinister whispers, the shadows that came to life before her were not as ominous as she felt they were. They held the bond with her late father, a famed musician. They caused her to forget the one talent that allowed her to face the darkness that haunted her every waking hour. They also masked a much deeper bond, the face of the one that had stolen her heart, long before the age of seventeen.
Sitting in the ER with her angry mother she couldn’t figure out what she missing – or even how. Her thoughts told her that she needed to protect Britain, a friend of hers, but that didn’t make any sense – Britain didn’t need to be protected from anyone, he was strong, young, and absurdly wealthy. Charlie also knew that even though her friend Bianca called Charlie her best friend that she didn’t trust her ….she was almost sure she despised her, but she couldn’t figure out why – or understand how random thoughts were telling her that she adored both Britain and Bianca – that they were her saviors – that they brought silence to the unstoppable whispers….but the silence scared Charlie. In her mind anyone or anything that could bring silence to something that dark could not be good.
Charlie wanted to stay in NY, figure out what she was missing, why, and who was behind it all, but her mother had other plans. Against her will, Charlie was sent to Salem to live with her sister….within that small town Charlie found her memories….and so much more.
Her story begins now.

Handlingen:
Vi møter Charlie som har problemer med og huske delere av livet sitt. Hun har glemt noe, men spørsmålet er hva? Eneste hun husker er at hun må beskytte noen. Men hvem og mot hva, må hun finne ut av.
Hun blir sent hjem av sin mor, til sitt barndomshjem, for og slappe av og finne seg selv.
Her begynner puslespillet straks, stille og rolig og løse seg. Og sannheten blir avslørt.
Hun er ikke sinnsyk. 

Min Mening:
Jeg absolutt elsket denne boken :) like mye som jeg elsket de andre bøkene til Jamie Magee.
Jeg elsker skrive stilen hennes. Jeg synes hun har en  harmonisk og magisk skrivestil :)
Bøkene innholder masse mysterie, drama og romanse. Med en skjefull overnaturlig krefter/ting.
Og som i de fleste bøker, inneholder de selvfølgelig også en kjekk gutt, du kan forelske deg i. :P Og en er ikke altid nok, så mulig det er 2 stykker også ;) Så det er litt for alle xD

Jeg vil ikke avsløre noe, men om du likte Insight serien burde du ikke gå glipp av denne.
Og om du ikke har lest Insight serien.. Hva venter du på ;) (mulig 1 boka fortsatt er gratis som kindle versjon på Amazon - klikk og kjøp ;) ) Du burde sjekke ut begge seriene :) (hehe nå har jeg visst fått sakt det noen ganger) Kan også avsløre at Jamie er fan a prinsippet Soulmates osv. Så om du liker det.. Ja, trenger vel ikke si det :P Tror dere har skjønt poenget mitt xD
Boka får 5 ut av 6 stjerner 

Pågrunn av den harmoniske, magiske skrivestilen, kjeder du deg aldri i denne boka :)


Sjekk også:
- Legg til og les om på Goodreads 
- Legg til på Bokelskere
- Forfatterens hjemmeside
- Min anmeldelse av Insight (Insight 1)
- Min anmeldelse av Embody (Insight 2)
- Min anmeldelse av Image (Insight 3) - kommer senere

Har du lest denne boka? eller planer om det :) eller hennes andre serie :P
Hva syntes du om forfatterens skrivemåte :)


~MoonStar~

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen bøker av henne, men kanskje jeg burde ta en titt! Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Oja, visste ikke at jeg hadde det engang! tror jeg har fått fikset det nå? Takk for at du sa ifra :)

    SvarSlett
  3. Takk for boktips, virker som gode bøker:) Så forfatteren er notert ned:) Ha en herlig kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe...herlig dag!(Er visst litt trøtt og surrete idag)

      Slett